Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Loading...

Wednesday, December 1, 2010

Ayam Bakar Ala Sate



Tak tahan tengok ayam bakar merata2, jadi Mas buat Ayam Bakar Ala Sate untuk lunch ari ni, sedap tau ayam bakar ni, rasanya  macam sate sikit. Mas perap ayam ni dari semalam supaya rasa sate ni meresap kedalam isi ayam, baru sedapp. Dan Mas tambah kentang , carrot dan bawang masa nak bakar ayam tu.

Ayam Bakar Ala Sate
Resipi  : Mas Duniaku

Bahan :
  • 1 ekor ayam
  • 15 biji bawang merah
  • 1 labu bawang putih
  • 2 cm halia
  • 10 - 15 tangkai cili kering - ikut kepedasan sendiri
  • 10 batang serai
  • 2 cm kunyit hidup
  • 1 sudu kecil garam
  • 2 cawan teh gula pasir - resepi ni memang menggunakan banyak gula
  • 5 sudu besar madu

Cara :
  1. Kisar semua bahan kecuali ayam dan madu. 
  2. Tuang bahan kisar kebekas yang berisi ayam dan sebatikan.
  3. Tuang madu dan sebatikan lagi. Perap dahulu sebelum dibakar. Mas perap 24 jam .
  4. Panaskan oven dan bakar ayam selama 1 jam dengan suhu 180c.

8 comments:

  1. tgk tu, kat sini dh main panggang2 lak, kompom demam ayam panggang lak pasni... hehe.... nakkkkk!!!!

    ReplyDelete
  2. Mas, Love belum lunch lagi ni. Leh join Mas tak...love tak sihat lor :(

    ReplyDelete
  3. wah mass..ala sate pulakk... ishh masuk list niii

    ReplyDelete
  4. akak pong dah lama tak wat ayam panggang sate... sedap tuh mas! amik bhgn peha boley tak??

    ReplyDelete
  5. Ana
    ha..ha..tu la kisahnya....mana tahan tengok ayam panggang merata2....mas pun nak gak..he..he..

    Love
    ala cian love pun tak sihat...minum air masak banyak2 yer love,
    meh join mas makan sekali....

    Izah
    masuk2....makcik...dah berderet2 dah tu...he..he..

    ReplyDelete
  6. Salam Mas,
    Padanlah arini lambat n3....busy memanggang ayam ghupernya...mmng nmpk sedap, bau sate sampai sini....akak msk simple je arini...

    ReplyDelete
  7. salam kak mas, sini ayam bakar, umah kak izah ayam bakar...mane leh tahan ni uwaaa nak gakkkkk

    ReplyDelete
  8. salam mas... dah lama akak tak makan ayam bakar... cun gak wat cam ni kan... tak perlu nak susah2 cucuk kat lidi... bakar sekali harung je dah siap!!!

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...