Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Wednesday, February 2, 2011

Koewtiaw Goreng Basah



Untuk makan petang sekali ngan makan malam sebab makan pun dah pukul 6.30. Cepat 2 Mas ambik gambar sebab Koewtiaw Goreng Basah ni kena makan panas2...baru sedapp.....jadi dah abiss yer...kira jamu mata la ni...he..he...
Esok Mas agak sibuk sikit sebab ada tetamu bertandang...jadi bw akan dilakukan bila Mas dah free yer......Selamat bercuti semua dan Selamat Tahun Baru Cina untuk rakan2 yang berbangsa China....

Koewtiaw Goreng Basah
Sumber : MasDuniaku
Bahan :
  • koew tiaw
  • udang
  • ayam - dipotong2
  • sawi ,kobis, tauge, kucai 
  • 1 sudu besar Pes Sambal - kalau tak de letak bawang putih dan cili kering yang ditumbuk halus
  • 1 biji telur
  • Kicap Campur secukup rasa 
Cara memasak :
  • Rebus ayam hingga masak. Tumis pes sambal, masukkan koew tiaw dan kicap campur, kacau rata, masukkan sawi dan kobis, kacau lagi, masukkan ayam yang direbus tadi bersama2 stok ayam dan udang, biarkan mendidih dan udang kemerahan, masukkan telur dan kacau, tutup api dan tuang kedalam pinggan. Sedap dimakan panas2...

10 comments:

  1. wah sedapnya suka gravy2 mcm tu...dah abis ke mas....buat akak terliur jer tau...haha

    ReplyDelete
  2. Salam Mas,
    Mmng sedap makan2 mcm ni..lebih2 lagi musim ujan ni...menyelerakan tul koewtiaw goreng basah ni...laporlah plk tng mee Mas ni..

    ReplyDelete
  3. sodap nyo,kak mas
    betul kata kak mas..kuey tiaw tu kena makan time panas2 baru sedap..kalu dh sejuk, kurang kick rasa nya..;0).

    ReplyDelete
  4. hanya boleh kata.. ah.. ah.. sedap tuuu..

    ReplyDelete
  5. Salam Mas..
    Mas, kak Naz suka koew tiaw mcm ni.. Sedapnyeeee.. Buatkan untuk akak mas..

    ReplyDelete
  6. ya rabbiii... teringin nyer akak nak makan kue teowww... asyik lupa jer nak beli... tp sedap lg mee teow mesia nipis2... sini dah xde gune udon jerk tebal wehhh....

    ReplyDelete
  7. mas,tu la pasal. tgk hananyer mmg kecur..maka kiter pun bt karipap gak smlm..hehehe...kueytiaw tu ada lagi...sedaappp betul tuh! :p~

    ReplyDelete
  8. k'ida lambat lagi....mesti dah habis licin ni....sedap ni,nak order buat lagi boleh he..he

    ReplyDelete
  9. oooo...dh habis yer..tak kira, akak nk jugak..masak lagi yer...tu kengkawan lain pun sama..masak kuali besar yer..

    ReplyDelete
  10. mas...
    kena ada sambal or ceruk lada hijau..baru ummmmp....

    buat stok bebanyak..so boleh ulang pakai bila nak masak...kan senang..

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...