There was an error in this gadget

Cari jerk apa2 kat sini

Wednesday, February 16, 2011

Roti Goreng Rangup



Pagi ni Ain ngan Daniel sarapan Roti Goreng Rangup. Sebenarnya dah 3 kali Mas buat roti ni, baru pagi tadi sempat ambik gambar, dah jadi peberet bebudak ni. Sangat sedap diletak inti kaya dan memang rangup roti ni, agaknya sebab marjerin yang diletak dalan bancuhan tepung tu. Semalam pun nampak Kak Hana dan Kak Dayang n3 kan resepi ni. Maceh untuk tuan resepi HaSue@myresepi.com.

Roti Goreng Rangup
Resepi Asal : HaSue@myresepi.com.
Bahan :
  • 8 keping roti
  • Serikaya - Secukupnya
  • 2 cawan Tepung gandum
  • 2 1/2 cawan air
  • 2 sm Marjerin
  • 1 sudu kecil garam dan gula(gula bkn nk bagi perasa tp nk bg kuih sdikit berkilat je)
  • Sedikit pewarna kuning
Cara :
  1. Di dalam bekas,satukan tepung bersama marjerin,garam dan gula. Bancuh dgn air(guna whisk lg senang)warnakan kuning dan ketepikan.
  2. Ambil 2 keping roti dan intikan dengan serikaya dan potong ikut citarasa..nak cantik buang kerak tepi pun boleh.
  3. Panaskan minyak di dalam kuali utk menggoreng.
  4. Celupkan roti td ke dalam adunan tepung dan goreng segera sehingga keperangan. (Sy suka sedikit hangus,lg rangup!)
  5. Tips: Roti yg dipotong pd saiz kecil lebih menarik perhatian si manja anda.

20 comments:

  1. Assalamualaikum....
    Ha ni masuk list weekend nanti. Kalau nak mai le umah nanti yea.

    ReplyDelete
  2. amboi3... rajinnya merangupkan roti itew... kalu akak terus ngap jek... hehehe

    ReplyDelete
  3. Kak Sam,
    buat tau kak..memang sedapp roti rangup ni...he..he...
    wokeyyy..nnti mas sampai sebab dah dijemput..he..he..

    ReplyDelete
  4. Kak Yus,
    cari kelainan kak...memang sedappp...mas syorkan akak try buat....he..he..

    ReplyDelete
  5. makcik..aku pun dah try gak..dah lama la tapi..sedap kan kan..bebudak ni suke letak inti kaya..

    eh best ek bngka labu tu..mana best ngan kuih bakar pisang..ikikikii..sudahhh ...soalannnn..hehe

    ReplyDelete
  6. Assalam mas, sedap ni..minta sikit belum sarap ni..hehe

    ReplyDelete
  7. Makan lagi.... best masuk rumah ni ada makanan walau tak dapat makan. Kakak dah macam ketagih jadinya...

    ReplyDelete
  8. waah,ketinggalan akak ni mas...ni dtg bawak bekas nak tapau kueh bingka dgn roti tu sekali...lapo nih..penat pun ya. lecet kaki ni hah berarak smlm..kikiki

    ReplyDelete
  9. something different ni... leh cuba nanti

    ReplyDelete
  10. xmau share ke ngan org sini....hhehehhehe.... rase cam nak buat, tapi kurang rajin...jadi kita mintak je...hehheheh

    ReplyDelete
  11. aku je lom terai..harus jugak menerai nih....

    ReplyDelete
  12. nanti nak try gak laa roti goreng rangup ni.. tadi dah try buat roti poket..

    ReplyDelete
  13. Assalammualaikum Mas,
    Ramai yg dah buat roti goreng ni..akak tak terbuat2..tapi nak makan..napelah akak malas sngt ni...

    ReplyDelete
  14. salam mas...
    sori dtg lmbt! da abes kerrr?? huhuhu buatkan lagik!! hihihihi

    ReplyDelete
  15. roti goreng rangup nampak sedap ni...yummy!~... serap minyak x?

    ReplyDelete
  16. Salam Mas..
    kita pun datang lewat petang..mesti dah habis...esok kalau wat jgn lupa antar yer..

    ReplyDelete
  17. Mas......kak Ayu dtg dari jauh ni....utk roti lagi rangup ni....mmm susah la nak carik roti keping kat sini...ada pun keras gilers...:))

    ReplyDelete
  18. Massss...apsal lambat beno aku ngomen nih?padahal dari td je kat tingkap umah ko nih..hihi..
    mekasih sudi menerai resepi ni..takde ke pengeras skit..ekeke...

    weehh..bingka labu tuh aku nak tempah..seloyang seposen,ok x?ngee

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...