Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Loading...

Wednesday, June 23, 2010

Asparagus Masak Udang




Assalamualaikum.
Asparagus Masak Udang yang digadingkan sekali dengan Sambal Cencaru Sumbat Kelapa, perhhh...memang best. Kuah Asparagus ni pun tak pedas, jadi sesuai untuk Ain dan Daniel....meh layan Asparagus Masak Udang yang simlle dan sedapp ni.

Asparagus Masak Udang
Resepi : MasDuniaku

Bahan  :
15 batang asparagus - dipotong2
udang - ikut suka nak banyak mana
2 ulas bawang putih - dihiris2
1 cawan stok udang
1 sudu kecil sos tiram - Mas guna jenama Maggi
1 sudu kecil lada sulah 
1 sudu besar tepung jagung - dibancuh dengan sedikit air
sedikit garam jika perlu

Cara memasak :
Tumis bawang putih hingga garing sikit, masukkan asparagus dan udang, kacau kejap, masukkan stok udang dan biarkan mendidih.
Masukkan sos tiram dan lada sulah, kacau sebati.
 Masukkan sedikit garam jika rasa kurang masin dan masukkan bancuhan tepung jagung, kacau dan tutup api.


9 comments:

  1. Lapornyee..... hehehehehe

    Melawat dari http://ohserius.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. mesti tak sarapan lagi kan...he..he..meh join sekali..

    ReplyDelete
  3. wow sedap gler nampak asparagus tu mas..suka la lauk cenggini..

    ReplyDelete
  4. sedap izah, try la buat, mas makan asparagus je, ain dan daniel dah cop udang ngan kuah tu....susah betul nak suruh makan sayur...

    ReplyDelete
  5. Salam kak mas,
    Saya tak pernah beli asparagus. sedap dimasak camni kan? nanti nak try :D

    ReplyDelete
  6. nanti nampak asparagus beli tau, memang sedap indah, selamat mencuba ye...

    ReplyDelete
  7. Salam Mas, akak mmng suka sayur asparagus ni...klau mkn maunya semangkuk sendiri...sedapkan..

    ReplyDelete
  8. asparagus tu pun mas sorang yang habiskan, memang sedap bila menguyah,dulu mas takut nak makan,bila dah rasa , baru tahu, sedapp sangat...

    ReplyDelete
  9. Saya ada beli asparagus dua ikat dpd Pasar Tani dkt Danau Kota on Sunday lart weekend ! Hari ni nak masak stir fry dgn udang dan oyster sauce !

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...