Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Sunday, August 15, 2010

Sup Tauhu Telur



Mas masak untuk Ain ngan Daniel ...makan ngan nasi panas dan ayam goreng dah cukup dah...sesuai untuk budak2 sebab tak pedas...Mas pun join juga , kalau nak makan macam tu jer pun boleh....kalau Mas makan mesti tabur cili padi sekali , baru pedas....ha..ha..

Sup Tauhu Telur
Bahan - bahan  :
  • 2 batang tauhu telur - potong 8 dan goreng garing, toskan
  • udang / ayam - mas letak udang
  • carrot / bunga kobis - mas letak carrot
  • stok ayam
  • sedikit serbuk lada putih
  • kiub ikan bilis secukup rasa
  • bancuhan tepung jagung
Cara membuatnya :
-  Satukan stok ayam ( air biasa pun boleh ) dan kiub ikan bilis, biarkan mendidih, kemudian masukkan carrot dan biarkan carrot 1/2 masak, kemudian masukkan tauhu telur yang telah digoreng , sedikit lada putih dan udang, kacau dan rasakan dulu, tak payah letak garam sebab stok ikan bilis dah masin, kemudian masukkan bancuhan tepung jagung dan agak2 kepekatannya, kacau sebati dan boleh dihidangkan.


3 comments:

  1. bleh pjam resepi..anak el yg no.2 tu nk sup jek tetiap hari...

    ReplyDelete
  2. salam kak eli, boleh kak, selamat mencuba yer...

    ReplyDelete
  3. mlm nie nk buat sup tue...bunyi n rupa die nmpk sedap sgt2.hehe

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...