Search This Blog

Wednesday, July 13, 2011

GIVEAWAY BLOG RYO ..Jom Join Contest !!!!!



Assalamualaikum. Setelah ditag oleh HaSue pagi tadi...dan dah senak perut ketawa sebab baca cerita mek sue  yang sangat kelakar tu...Mas pun terpanggil untuk meramaikan lagi peserta untuk GIVEAWAY BLOG RYO ..Jom Join Contest !!!!! ni......selalu gak Mas bertandang blog Ryo ni....mengintai2 resepi2 yang menarik kat sana....cuma tak tinggal jejak jerk...he..he..jadi hari ni Mas pun join juga GIVEAWAY BLOG RYO ......Jom Join Contest !!!!!
Meh tengok syarat2nya...

Syarat mudah:
  1. Mesti ada blog,senang la Ryo nak jenguk2 bawak buah tangan ke blog korang
  2. Copy and Paste banner 'start' kat atas,buat entri bertajuk GIVEAWAY BLOG RYO,link ke laman blog hijau ni.
  3. Taip sedikit kisah pendek yang kreatif bermula dengan ayat 'Saya toleh kanan,sambil membawa sebungkus nasi lemak.Kemudian.....'(sekurang-kurangnya 100 patah perkataan.)
  4. Tag sekurang-kurangnya 2 orang blogger lain dan pastikan mereka tahu.
  5. Tarikh tutup :17/7/2011

Saya toleh kanan,sambil membawa sebungkus nasi lemak. Kemudian saya terdengar suara orang memanggil2 adik....adik..adik.....jadi saya pun menoleh kebelakang.....rupanya tauke kedai tu memanggil saya sambil datang dekat saya...dalam hati saya berkata....hmm..mesti aku nampak muda..sebab tu tauke kedai tu panggil aku adik..pada hal tengok tauke tu sebaya jerk ngan aku.....rupanya pun ada gak iras2 Anna...sambil tersenyum, saya pun bertanya....yerkkk...kenape yerk...tauke tu pun berkata...ni ha...adik tertinggal kunci moto....oppsss...terus saya meraba2 poket saya...yaAllah...betul la....terima kasih saya ucapkan pada tauke tu walaupun saya agak bengang sebab nasi lemak kat kedainya tinggal sebungkus jerk....
Mcam mana ni...dah janji ngan Noorsha, Kak Nor dan Ika nak pergi kedai Izahdaut sempena perasmian kedai muffinnya tu....nasi lemak ada sebungkus jerk...mana cukup untuk anak2 dan abang makan nanti....terus saya pun mencari2 kelibat kak Anim...kata tunggu kat moto...dah janji ngan Kak Anim nak merempit ke kedai Izahdaut tu....hmm....tiba2 telefon berbunyi....HaSue yang telefon rupanya....bertanya nape tak buka pintu..dah penat memberi salam.....katanya dia ada kat rumah saya, menghantar nasi lemak....dia masak lebih la pulak... Alhamdudillah...rezeki......saya pun cakapp kejap lagi saya sampai...memang nak balik bawa nasi lemak yang sebungkus ni...sambil bertanya HaSue dia dah siap ke belum nak pergi ke kedai Izahdaut tu......katanya dah siap.....jadi saya pun bergegas balik rumah .....mungkin Kak Anim dah pergi dulu ke kedai Izah tu.....tak sabar2 lak Kak Anim ni, he..he...bila sampai depan rumah...tengok HaSue tersengih dengan baju berlabuci warna biru....lip  lap lip lap jerk labuci tu bersilau2....rupanya Kak Ummi, zaliedana, Kak nieza dan Kak Dayang pun ada menunggu dalam kereta.....baru jer nak bersalam2 dengan mereka..tiba2 terdengar bunyi kuat......adooiiiiiiiii....terjatuh katil rupanya......
Rupa-rupanya saya bermimpi......indahhhhhnya.....
sambil tangan menggosok2 bontot.......kikikikii

Hmmm..macam mana mimpi Mas tu...
Sekarang Mas nak tag 2 orang lak......
jeng..jeng...jeng...
  1. Tun Telani
  2. Anna


39 comments:

  1. ekekeke..ni kire karangan bersambung dari Hasue punye karangan la ni ea... jap lg la aku wat tag ni..tunggu dak2 ni tido baru aman sket nak berimaginasi..ikikiki

    ReplyDelete
  2. tq yer kak mas....ni lagi satu wat gelak guling2 nih..hahahaha..

    ReplyDelete
  3. haha..ni aku masak lebih takut tak cukup makan sefamili tadi..tu yg ada lebih aku nak bagi ko mas..hihih..

    izahdaut nak buat pembukaan kedai mapin rupanya yer..patut laa bawak mapin banyak2 tuu..aku baru nak ngendeng.haha

    ReplyDelete
  4. Eh lupa..tq sebab join n memeriahkn skali mas..hihi

    ReplyDelete
  5. Haha.. Kreatip ko mas.. Sambung crite sue.. Patut la aku tk nmpk sue tadi yeee laju laju jln pakai high heel nk tunngu menteri dijabatann kerjaraya rasmikan aku nyer kedai mapin la tu. Hahaha

    ReplyDelete
  6. salam Mas..sedap citer tuh!good luck yer..hikhik.

    ReplyDelete
  7. hahahaha.. adoiiii... perah otak nk sambung citer nih... kui kui...

    ReplyDelete
  8. masssssssssssssssss... tegang urat perut baca sambungan citer mek mukah.. hahhahahaha pandai dia sambung citer ya... sakit perut la mas.. sib baik urat kent** tak terjejas duk gelak manjang dr pg td hahahhahahaha

    sampai ati mu jah.. buka kedai mapin suruh menteri kerjaraya rasmi.. tak suruh akak rasmi ya.. mentang2 akak tak ada baju lip lap.. hahhahahaha adehhhh sakit pewuttttttt hihi

    ReplyDelete
  9. he he he...Mas ...boleh jadi penglipur lara....pandai bercerita....:)

    ReplyDelete
  10. hahaha...korang leh ganti kumpulan sepah masuk raja lawak thn depan..akak nak jadi juri dgn nor..a macam nor?..

    ReplyDelete
  11. Mas.. Best2 ceritanya lawak.. Pandai karang cerita.. Menarik.. Good luck ye

    ReplyDelete
  12. nOOrsha,

    sha...aku tunggu cerita kau lak....
    kikikikiki
    tak sabar ni...

    ReplyDelete
  13. Ryo Azhar Rahza,

    sama2 ryo...mula2 malu nak join....kikikikiki

    ReplyDelete
  14. HaSue,

    sue.....kikikiki
    sepagi aku dok gelak tau..
    kau la ni yang mula...
    aku tak sabar nak baca cerita tun, anna, noorsha ngan ijah lak....

    best gak contest gini kan....

    ReplyDelete
  15. izahdaut ,

    ijahhh....muahahaha...
    aku tunggu perasmian kedai mapin kau nanti.....

    ReplyDelete
  16. ♥♥azatiesayang ♥♥,

    maceh kak atie.

    jom la join kak...
    boleh jerk join sekali...

    ReplyDelete
  17. tun_telani ,

    gelak kat tun lak..
    karang cerita panjang2 yerk.....he..he..

    ReplyDelete
  18. K.Nor,

    akak..jom kita debik ijahh tu....
    muahahaha....
    rasmi kedai mapin gitu....
    kene semua pakai baju lip lap lip lap...baru sempoiii....

    ReplyDelete
  19. cik cek,

    kak cik....sekadar seronok2 boleh kak cik...kikikiki

    ReplyDelete
  20. kak anymz,

    kalau kak anim ngan kak nor jadi juri..
    kompom kami yang memang......he..he..
    kan kak...
    takkan buat tak kenal kot....

    ReplyDelete
  21. Juwita Jamaludin ,

    ita...sekadar suka2 ita...
    seronok juga kan....

    ReplyDelete
  22. kena sambung ke mas? kalau aku sambung sikit pastu TAMAT kira ok tak? haha..aduuhh..bnyk kerja nih..nak tgk buku sklh anak aku laa..kot2 da citer lbh krg sama..hikhik

    ReplyDelete
  23. haha, Mas, nsb baik bontot yg sakit, bukan kepala.. muahaha

    ReplyDelete
  24. hihihihi ..pandai gak naa mengarang cipta....habisla kau tun..sambung jgn tak sambung

    ReplyDelete
  25. ada2 jer dek mas nieee kak sebagai cikgu hari ni cik gu BM nak kasi 98%... 2 % lagitak kasi sebab tak singgah umah kak amek air kopiiii utk minum dgn nasi lemakkk hahahahaa... kelakau tol pandai mas karang2 cerita...layanzzz,..

    ReplyDelete
  26. Kak Mas,lor mimpi ker..Amboi kak sue baju lip lap2..Wah masin mulut akak mesti kak izah bagi royalti sbb dia buka kedai mapin..LAwak2..

    ReplyDelete
  27. k.nim >> kalau nor tak leh jadi juri la.. duk tergelak sampai tak keluar suara kang.. pastu campur nak gi toilet jer.. nak terkucil hehe

    ReplyDelete
  28. Anna Qawina,

    anna...ala..karang jerk cerita apa2....
    pendek pun tak pe..he..he..

    ReplyDelete
  29. Sari Yusa Ibrahim,

    kak yus..
    kalau kepala..boleh biul sehari...kikikiki
    compom cuti masak...

    ReplyDelete
  30. chikadakbiru,

    ck..tun tengah mengarang tu...
    kita tungguuu.....

    ReplyDelete
  31. ilahjy,

    kak ilah...kikikiki...lupa lak mas nak cakap singgah minum kopi kat rumah akak..
    sekadar seronok2 kak...he..he..

    ReplyDelete
  32. Zaliedana,

    ct..klu betul..kita semua la yg rasmikan kedai mapin ijahh tu...
    makan mapin free sebulan..muahaha

    ReplyDelete
  33. K.Nor,

    muahahaha...kak nor....klu macam tu...akak pun join kami sekali....baru meriah....

    ReplyDelete
  34. oh....
    nie kepala dari citer tun rupanya

    mmg Mas pun berbakat..
    buat ayu senyum sorang2

    izah..
    tak ajak ayu pun eik, nak open kedai muffin...
    hehehe

    ReplyDelete
  35. Citarasa Rinduan,

    ayu..bukan mas kepalanya..
    si hasue tu yang mulakan...kikikikiki
    seronok gak bercerita gini..
    he..he..

    ReplyDelete
  36. Mas, akak pun ada jadi pelakon tambahan juga tu...huaa menarik ceter mas ni...tadi dah baca kat umah tun ...hehe lawak la...pandai juga mengarang mas ni yer..:)

    ReplyDelete
  37. mas..tergelak dgr cetar mas pandainyer smbung dri mek sue hahaha....sakit perut daa....zila66

    ReplyDelete
  38. kak Nieza,

    akak..seronok2 kak..
    best juga kan..he..he..

    ReplyDelete
  39. kak zila,

    akak....he..he..
    sesekali bercerita...
    bestkan...

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.