Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Saturday, September 4, 2010

Sotong Sos Tiram



Sotong ni Mas masak main campak2 jer....Daniel nak sangat makan sotong, nak buat sambal pedas pulak...jadi Mas masak letak sos tiram jer, senang dan sedap tau....memang sesuai untuk bebudak sebab tak pedas...kalau mak budak nak pedas gigit jer cili padi tu..he..he..

Sotong Sos Tiram
Bahan :
  • sotong, cuci bersih dan potong2
  • 1 biji bawang besar - belah 2
  • 1 biji bawang putih - tumbuk halus
  • carrot- potong2 
  • 1 biji cili merah - hiris2
  • 2 sudu besar sos tiram - Mas guna sos tiram maggi
Cara memasak :
- Tumis bawang putih, cili merah dan bawang merah hingga wangi dan masukkan sotong dan carrot, kacau rata, masukkan sos tiram dan kacau lagi, masukkan sedikit air sebab sotong nanti akan keluarkan air, masak hingga sotong dan carrot masak. Tutup api dan boleh dihidangkan. Tak payah letak garam sebab sos tiram dah cukup masin.


6 comments:

  1. sedPNya nampak sotong masak camni..ringkas n sedap kan..mas kami balik kulim hari selasa..balik pahang raya pertama jugak..haha..itu pun kalau larat.kalau badan banyak sangat makan ketupat, raya ke2 la jawabnya.

    ReplyDelete
  2. ye ke..sama la kita, izah pahang kat mana yer...ha..ha..balik raya ke-2 la izah, mana tahu terserempak kt haiway ke..he..he..

    ReplyDelete
  3. salam del, tak de la banyak sangat del. 6 jenis jer...del dah banyak ke buat kuih raya...

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...