Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Loading...

Wednesday, February 8, 2012

Kuih Bakar Pandan



Assalamualaikum.
Salah satu Kuih Bakar Pandan  yang palinggg Mas suka....lembut lemak jerk kuih ni....sedapppp sangat....dan ramaii yang dah mencubanya dan amat menggemari Kuih Bakar Pandan ni. Memang Kuih Bakar Pandan yang paling terbaikkk pada Mas. Cuma ada sikit kesabaran lepas bako kuih ni sebab kena tunggu Kuih Bakar Pandan ni betul2 sejuk baru boleh dipotong dan dimakan...hmm..kalau tak sabar macam Mas...cedok juga sikit kuih ni dengan sudu sementara tunggu Kuih Bakar Pandan ni sejuk....aduhhhhh...sabo jerk kan...he3..Maceh pada tuan resepi Kak Zana@myResepi atas resepi Kuih Bakar Pandan yang paling mabeless ni...tengok respon kat Myresepi...ramaii bebenor yang dah mencubanya...izinkan Mas kongsikan disini pulak yerk..

Kuih Bakar Pandan
Resepi : Kak Zana@myResepi 

Bahan :
1 cawan tepung gandum
1 cawan gula
1 cawan air pandan
1 cawan santan
1 cawan susu cair (sejat)
3 biji telur
Sedikit pewarna hijau
Sebagai hiasan- sedikit bijan jika suka




Cara membuatnya :
Masukkan semua bahan ke dalam blender kecuali bijan
Blender hingga sebati
Sapukan loyang dengan sedikit minyak dan tuangkan bahan tadi kedalamnya.
Taburkan bijan (jika suka)
Bakar 40 minit pada suhu 180c hingga masak. Untuk dapat kan permukaan yg berkerak @ garing bolehlah tambah masa membakar.



13 comments:

  1. mmg sedap kuih bakar nih.. tun pun selalu wat ulang2.. tgk berkerak2 tu lagi la tun suka.

    ReplyDelete
  2. As'alam Mas

    cuaca panas2 ni duduk dalam air cond jer sedapkan mas. Nak duduk kat balkoni kena tunggu malam2 sikit baru seronok. tolong tapau sikit kuih bakar tu ya Mas. boleh juga k.ct makan2 dengan Hubby malam nanti sambil tengok bulan mengambang lagi..hihihi

    ReplyDelete
  3. alahai sedapnya tngk kuih bakar Mas ni..terliur je di buatnya..mmng sedap dan mudahkan resepi ni..

    ReplyDelete
  4. massssssssssss...nakkkkkkkkkkkkkkkk...........cedapnyerrrrrrrr :)zila66

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum mas..lama tak datang sini..sihat kah mas? baby baru bila nak kuar..beshhhh sgt kan nak dapat baby..besh sgt2..:)

    Mas...akak suka dgn kuih bakar ni..ni kuih kegemaran mak..kalau time posa selalu buat ni utk mak :0

    ReplyDelete
  6. aslmkum mas.. terima kasih kerana sudi mcuba..rspi biasa2 jer mas utk dikongsi rasa..harap tidak mgecewakan mas yer.. muaaaaahhhh..

    ReplyDelete
  7. Salam Mas...kelmarin kita buat gak..memang sedap tapi x sempat nak update dalam blog...

    ReplyDelete
  8. sedapnya kuih bakar ni mas!!..rasa nk ngap jer..hehe rajin tul la mas ni yer..laju dah enjin turbo dia..akak sekrng ni nk kena slowkan main mskx2 ni..nk kena kecikkan bdn dulu..hehe

    ReplyDelete
  9. saya pun suka resepi kak zana nih..:)lamanya tak masak kuih bakar...

    ReplyDelete
  10. memang rajin ler mas nie... aduh! tgk kat atas kuih tu cam terasa2 plak kesedapannya tu mas... sedaaapnya nie kalau dapat makan seketul 2... :)

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...