Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Loading...

Sunday, December 2, 2012

Cempedak Goreng Rangup




Assalamualaikum.
Bekpes Ain n my laling tuk pagi nie...terbaik dari ladang...buah tangan dari kampung...Mas cium bau jerk la sebab tak berani makan lagi...anginnn tu...cian Adam nanti....sabo jerk la nengok Goreng Cempedak pagi2 gini...pujuk hati bekpes ngan kuetiaw goreng...huhuhuhu..untuk adunan tepung, Mas setia pada resepi HaSue, sebab suka sangat dengan bau tepung ni yang wangi masa menggoreng dan sememangnya goreng cempedak ni crispy...terbaikk laa.. TQ yerk Sue resepinya.....  ^_^


Cempedak Goreng Rangup
Resepi : HaSue

Bahan :
cempedak secukupnya
2 cawan Tepung gandum
2 1/2 cawan air
2 sm Marjerin
1 sudu kecil garam dan gula ( gula bukan nak bagi perasa tapi nak bagi kuih sedikit berkilat je)
Sedikit pewarna kuning




Cara :
Di dalam bekas, satukan tepung bersama marjerin, garam dan gula. Bancuh dengan air ( guna whisk lagi senang ) warnakan kuning dan ketepikan.
Panaskan minyak di dalam kuali untuk menggoreng.
Masukkan isi cempedak ke dalam adunan tepung dan goreng segera sehingga cempedak masak dan garing.
Angkat dan toskan....sedia dimakan....




Meh layan order2 yang lepas :





Order dibuka untuk yg berminat, boleh email mashitah80@gmail.com  atau boleh tel @ mesej Mas 013 4242505, juga boleh pm mas difb.  
 ^_^


6 comments:

  1. pagi mas...mesti ade yg terbau cempedak pagi2 ni kat subang ...hihi
    wangi je kn buat lapo je tgok tu ha...:-)

    ReplyDelete
  2. sedapnya....tapi tengok juga lah..tak berani juga nak mkn..baby kecik lagi.tunggu besar sikit nak cari jugak la cempedak

    ReplyDelete
  3. kak mas..nk tanya..BM jenama cosway tu bagus x? tgh servay nk beli..kenwood mahal woooo....

    ReplyDelete
  4. wallaa...lama tak makan cempedak goreng...

    ReplyDelete
  5. Lama tak makan cempedak goreng, peberet jugak tu :)

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...