Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Loading...

Wednesday, January 1, 2014

Ayam Goreng Ala KFC - Memang Sedappp




Assalamualaikum.
SELAMAT TAHUN BARU 2014.. Semoga ditahun baru ini, kita semua akan mendapat keberkatan, keredaan dan kebahagiaan dari Allah.
Entry pertama 2014, Ayam Goreng Ala KFC yang super sedap...
Alhamdulillah....anak2 suka....kata dia orang macam makan ayam KFC...
Resepinya Mas dapat dari teman FB Saiful Hanie.  TQ yerk... ayam goreng yang mabelesss...akan diulang2 buat nanti...
Buat penggemar2 ayam goreng..boleh mencuba resepi Saiful Hanie ni...


Ayam Goreng Ala KFC
Resepi : Saiful Hanie FB.

Bahan A :
chicken wing - anggaran 5 ketul
 garam secukup rasa
kiub ayam - Mas tambah
1 sudu besar madu
serbuk kari daging dalam 2 sudu besar
serbuk lada sulah dalam 1 sudu kecil
( semua bahan digaul sebati dengan chicken wing dan diperap selama 2 - 3 jam atau semalaman ) 


Bahan B :
1 biji telur 


Bahan C ( Bahan salut ayam ) :
3 sudu besar tepung gandum
2 sudu besar tepung kastard
2 sudu besar tepung jagung
1 sudu besar tepung ubi kayu
( gaul sebati semua tepung2 tu )

Cara :
Celupkan ayam yang diperap tadi dalam telur dan golekkan dalam campuran tepung tadi...
Goreng dengan minyak yang banyak dan api sederhana dan tutup kuali atau periuk untuk mendapatkan ayam yang lembut dan berjus didalam dan rangup diluar.
Selamat mencuba ..



6 comments:

  1. selamat thn baru mas...sedap nmpak ayam tu, thnx ye share resepi..

    ReplyDelete
  2. Salam Kak Mas.. wah sedap tu.. nampak rangup n garing.. seketui tak cukup erma dibuatnyer.. he he he Selamat Tahun Baharu 2014 tuk kak Mas n keluarga.. semoga tahun neh lebih baik dari yang lalu.. tutup buku ye kak 0-0 kalau ader sebarang kesalahan n ketelanjuran..

    ReplyDelete
  3. Aslmkm Mas. Slmt Tahun Baru, semuga ceria & sukses! Lama nya tak bw... bz selalu tapi kekawan tetap di ingatan. Byk jenis tepung tu, mesti rangup kan Mas.

    ReplyDelete
  4. Sedapnya. Tengok ayam ini.rasa nak buat juga hari minggu ini.

    ReplyDelete
  5. Selamat tahun baru Mas...
    Semestinya ayam goreng ala kfc enak banget..?boleh cuba ni...tq share resepi...

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...