Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Loading...

Saturday, January 19, 2013

Daging Goreng Kunyit




Assalamualaikum.
Lama tak masak Daging Goreng Kunyit, bila tengok Noorsha tayang kat fb....perhhh...memang terliur sangat...kebetulan memang ada stok daging tuk masak Daging Masak Merah...hmmm...next time la masak Daging Masak Merah tu...he3....
Satu resepi yang sangat mudah, simple dan sangat sedappp....makan ngan nasi panas...hmmm...memang syok habisss...tak payah lauk lain dah....Mas sharekan juga resepinya kat sini cara Mas masak walaupun simple sangat membuatnya....untuk bahan2nya...agak2 lah yerk banyak mana...
Selamat mencuba...


Daging Goreng Kunyit
Resepi : MasDuniaku

Bahan : 
Daging lembut - potong kecik2
bawang kecil @ bawang besar - potong nipis2
sedikit bawang putih - hiris nipis2
cili padi - ikut pedas, hipis 
kunyit, garam dan sedikit kiub ikan bilis

Cara :
Gaulkan daging dengan serbuk kunyit, garam dan kiub ikan bilis, perap sebentar.
Tumis bawang, cili padi dan bawang putih hingga wangi...
masukkan daging yang diperap tadi dan kacau sebati, api sederhana yerk..
Masak hingga daging masak..boleh tambah sedikit air panas jika suka.....kalau guna daging lembut, dalam 10 minit dah masak daging tu...angkat dan sedia dihidangkan.
Enak dimakan dengan nasi panas...colek ngan roti pun best juga....
Selamat mencuba.... 





4 comments:

  1. masak macam ni lah sedap.... kak ilah sgt suka mas..

    ReplyDelete
  2. Saya sangat menggemari daging goreng garam kunyit. Aduh sedap

    ReplyDelete
  3. As'salam Mas

    sedapnya, satu menu yang harus kak ct cuba untuk hidangan keluarga. Tq ya Mas :D

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...