Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Loading...

Friday, March 20, 2015

Bubur Roti Kapal




Assalamualaikum.
Rasanya lama Mas tak share resepi bubur kan..
Meh layan Bubur Roti Kapal yang lazat ni ...
Mertua beli dikuala kangsar roti kapal ni .. memang khas untuk dibuat bubur..
klu nk makan macam tu jerk.. huhuhuhu.. memang tak tergigit sebab roti kapal ni memang keras dan tawar ... sebab itu sesuai dibuat bubur ...
Resepinya lebih kurang sama jerk..
Tapi Mas share juga resepinya ..
Selamat mencuba ..



Bubur Roti Kapal 
Resepi : Mas duniaku


Bahan :
1 paket biskut roti kapal
1 biji kelapa parut diambil santan
1 genggam sagu - direndam biar kembang
air 2 cawan
 gula ikut manis
sedikit gula merah
secubit garam
daun pandan


Update :
Mas letakkan rupa biskut kapal.
Pic dr google .



Cara :
Masakkan air hingga mendidih kemudian masukkan sagu, daun pandan dan biar sehingga sagu hilang keputihannya... kemudian masukkan santan, gula dan garam... apabila mendidih, masukkan biskut roti kapal dan masak sehingga roti kembang dan sedia untuk dihidang. Masak dengan api perlahan yerk utk elak santan cepat pecah minyak.


4 comments:

  1. first time akak dengar bubur roti kapal ni mas... unik namanya. bila makan tu agaknya ala2 roti cicah serawa ye mas?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mas pun mertua yg perkenalkan .. dh 35 tahun , bru tahun lepas tahu kak ..hahahaha
      Rasanya lebih kurang mcm tu kak ..tpi roti ni mcm kenyal2 sikit ..

      Delete
  2. Mas, huhuu... cemanalah pulakkkk rupa roti kapal ni? Macam kapal titanic ke Mas? Hihihi... gurau jangan mare!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mama .. mas dh update biskut kapal tu :)
      dgn mama mna boleh marah .. sayang ada la .. he3

      Delete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...