Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Loading...

Monday, June 2, 2014

Martha Stewarts Moist Chocolate Cupcakes




Assalamualaikum.
Lama rasanya Mas tak uodate resepi kan.. Alhamdulillah..kali ni Mas nak share satu resepi cupcake coklat yang moist.... sedapp sangat ... memang resepi ini yang Mas guna untuk tempahan cupcake ... 
Resepi Mas dapat dari blog Kak Azie Kitchen
TQ yerk kak.. Mas share disini pulak yerk...



Martha Stewarts Moist Chocolate Cupcakes
Oleh: Azie Kitchen

Bahan bahan:
2 1/2 cawan all purpose flour
1 1/4 cawan dutch process cocoa powder
2 1/2 cawan sugar
2 1/2 sk baking soda
1 1/4 sk baking powder
1 1/2 sk garam
2 biji telur gred A + 1 telur kuning gred A
1 1/4 cawan susu (Azie guna buttermilk)
1/2 cawan + 2 sb vegetable oil
1 1/4 sk vanilla extract
1 1/2 cawan air panas (Azie tambah 1 sk nescafe)





Cara cara:
Panaskan oven pada suhu 180C.

Ayak bersama bahan kering seperti tepung, serbuk koko, baking soda, baking powder dan garam ke dalam pengisar elektrik. 

Tambahkan telur, susu, minyak, vanilla dan air panas. Putar dengan menggunakan kelajuan perlahan sehingga sebati dalam 3 minit.

Tuang ke dalam cawan kertas sebanyak 2/3. Bakar selama 20-25 minit.




2 comments:

  1. mas adunan nk boh dlm cup tu 1/2 ke 3/4?

    ReplyDelete
  2. assalam... gebus nyer choc moist... dah terasa kat tekak ni... gulppp... urm.. sy jmp blog ni sbb gugel resepi karipap... mcm sedap je... teruja nk follow resepi karipap ros tu... nk tny la, utk frosen tu ada ke buat lg? Mcmn nk cntc akk ye... ?

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...