Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Loading...

Wednesday, July 17, 2013

Puding Laici Dangdut - segarr & sedap




Assalamualaikum.
Lama tak buat Puding Laici Dangdut yang sedappp ni, makan masa sejuk2....hmmmm nyamannn jerk tekak...
Mas share lagi resepinya disini...selamat mencuba yerk...berbaloi buat sebab resepi ni boleh dapat banyak...sesuai tuk family besar, Mas buat 1/2 adunan jerk..Alhamdulillah...ramai yang suka....


Puding Laici Dangdut
Resepi : Kak Hanieliza
Sumber :  Kak Ummi 

Bahan :
10 gm agar-agar serbuk @ 1 paket agar2 biasa (28 gm)
2 liter air
2 cawan gula
2 tin laici - asingkan airnya dan buah
1 tin susu cair




Cara :
Masak agar-agar hingga mendidih.
Masukkan gula. Biar mendidih lagi. Tutup api. (jika guna agar-agar biasa, tapis dulu.)
Masukkan air laici dan susu cair. Kacau rata.
Tuangkan dalam acuan samada loyang ataupun mangkuk2 kecil. 
Sejukkan sebentar.
Kemudian sejukkan dalam fridge.
Hidangkan bersama buah laici yang telah diasingkan tadi.


Nota :
Agar-agar ini memang sangat lembut seperti taufufa tu..kalau dalam bekas besar, skop aje dengan senduk bila nak makan.


8 comments:

  1. memang segerrrrr...buat buka puasa nanti!

    ReplyDelete
  2. Woweee....!! k.gee mmg suka yg manis2 kalau time berbuka pose... kalau dpt yg siap untuk di slruppp terus dalam molot lagi best... hehehe

    ReplyDelete
  3. Sejuk jer nampaknya...sesuai betul untuk berbuka. Selamat berpuasa Mas..

    ReplyDelete
  4. Salam Mas,
    Saya kalau tang dangdut ni mula nak goyang pinggul ni..
    :D
    Sedaplah tapi saya seorang jer yang akan makan nanti..

    ReplyDelete
  5. yEAH!!baru terbayang2 angar2 ni. Bagus, ada resepi yg lagi ringkas nampaknye. Tq for sharing =)

    ReplyDelete
  6. nyaman je masuk tekak setelah seharian dahaga berpuasa kan mas...

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...