Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Loading...

Friday, February 22, 2013

Brokoli Masak Taucu & order2 yg lepas





Assalamualaikum.
Hari ni layan sayur pulak yerk...Mas suka masak gini kalau terasa nak makan brokoli . Memang sedapppp...layan ngan nasi panas dan ikan goreng jerk dah cukup sedappp....



Brokoli Masak Taucu Sedap
Resepi : Mas Duniaku

Bahan :
brokoli
carrot
1 biji telur
3/4 camca besar taucu
1/2 camca besar sos tiram
Secubit gula
1/4 cawan air
sedikit kiub ikan bilis

Bahan dihiris :
1/2 biji bawang besar
1 ulas bawang putih
2 biji cili padi
sedikit ikan bilis




Cara :
Panaskan sedikit minyak dan tumis bahan hiris hingga harum, masukkan taucu dan sos tiram, kacau rata dan masak sekejap. 
Masukkan brokoli, carrot dan kacau sebati, Tuang air dan biar mendidih. masak sekejap jerk tau..baru brokoli tu tak lembik. Masukkan secubit gula, kiub ikan bilis, kacau dan rasa, jika ok masukkan telur dan kacau sekejap dan boleh matikan api. Sedap dimakan ngan nasi panasss....



Order2 yg lalu...



Pavlova



Rainbow Cake With cream cheese n deko Angry birds



Kek Puding Karamel n Puding Karamel Coklat



Kek Puding Karamel 



Blueberry Cheese Tart



Moist Choc Cake Deko Superman



Apam Polkadot





3 comments:

  1. Assalamualaikum Mas..Sue pun suka brokoli..Selalu tumis biasa jeee.. Len kali nak cuba juga lah style ni..nampas sedapppp je...

    ReplyDelete
  2. Salam mas...nmpak menyelerakn je brokoli mu itu...pekat2 eh..sedap kn buat camtu.
    Masyukkk tokey :-D

    ReplyDelete
  3. salam kak mas...mintak izin copy yer...kena cuba nie..nampak menyelerakan...xsabar nk buat...

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...