Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Loading...

Wednesday, June 27, 2012

Menu berpantang : Ikan Siakap Bakar Kunyit





Ikan Siakap Bakar Kunyit

Bahan :
Ikan Tenggiri - Mas guna ikan siakap
*4 ulas Bawang putih
*1 ulas Bawang merah
*5 cm Kunyit hidup
*2 biji Kencur@Cekur
*1 inci halia
1 sudu kecil serbuk blackpepper
Garam
Daun Kunyit - hiris halus
Daun Pisang - utk membungkus


Cara :
Tumbuk bahan yang bertanda
Campurkan skali garam dan juga blackpepper.
Lumurkan ke atas ikan. Masukkan skali hirisan daun kunyit.
Letak atas daun pisang dan juga aluminium foil. 
Bungkus elok2.
Bakar atas kuali non stick@oven hingga masak.
*hana makan cicah ngan air asam kosong. :)




Untuk tatapan semua...muahhh




23 comments:

  1. Salam MAS,
    selamat menjamu selera dengan menu orang dalam pantang ya... jagan jadi mcm ogyep sudah, pantang nampak aje... semoga cepat sihat.. baby pun nampak sihat aje.. pandai dia pandang kamera... tengok baby orang, rasa mcm nak baby lagi pulak... hehehe... dah culup dah... hugssss utk baby ya..

    ReplyDelete
  2. Salam Rindu Mas!!!!
    Apa khabar sekarang?
    Baby mcm dah besar jer pandai berposing hehehe geram macam nak cium jer hehehe

    slmt berpantang yer

    ReplyDelete
  3. Ala tomeinya Adam ni... Pandai tgk kamera lak tu..

    Mas, ni kalau masak cam ni, bukan utk org berpantang jer, kak Naz pun nak..hahahaha..

    ReplyDelete
  4. salam dek mas cyg..nak pinjam baby adam barang sekejap boleh bukan barang sebulan...kekeke comel betul anak buah kita nie.. mmg pandai tgok kamera ya...

    ReplyDelete
  5. sedapnya menu dalam pantang ni, dapat makan dengan nasi panas-panas bestnya...besar sudah adam....

    ReplyDelete
  6. comey nya baby kak mas =0)
    rasa nak cium2 je pipi dia =0)
    sedap menu berpantang tu.

    ReplyDelete
  7. alahai..fotogenik la baby Adam tu... rasa nk cubit2 jer pipi yg montoks tu.. ni mesti mama dia kuat makan roti masa mengandungkn adam kan... gebus cam roti...hehehe

    ReplyDelete
  8. Mas, selamat berpantang ya... hencem dah baby adam tu... rasa nak polok2 jer!

    ReplyDelete
  9. Adammmmmmm..pipi dah layut2 la....mata sepet...muahhhhhhhhh

    ReplyDelete
  10. kak mass leh laa gune resepi ni utk menu pantang kite nnti kan ehhee..alahaii adam.....baby aunty bam2 mcni jgk ke...comeynyeee

    ReplyDelete
  11. Alolooo momeynya dia..mmuuuuahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh sambil gigit sikit pipi dia yang tembam tu gerammmmmm....

    Selamat berpantang ya Mas cayang jaga kesihatan... err... dah lama tak merasa lauk berpantang ni hehehe

    ReplyDelete
  12. rajinnya ibu Mas ni...moga cepat sihat dan cergas semula kat dapur..tengok baby Mas macam teringin la pulak...ehehe..

    ReplyDelete
  13. Salam kak mas:..kalu di kelate ike siakap xleh mkn time pantang.kena mkn ikn selar sjer..

    ReplyDelete
  14. Comeyyynyaaaaaaaaa babyy.....pipi gebu lahhh!!!

    ReplyDelete
  15. Salam Mas.Seblm trlambat k.atie nk ucapkn Tahniah sbb dpt baby boy!
    Comelll sgtttt..geram tgk!

    ReplyDelete
  16. salam perkenalan....:)

    tgh pantang ye...selamat berpantang.... nmpk sedap plak menu tu...:)

    ReplyDelete
  17. Waaaah baiknya baby..siap tersenyum lagik...aah la pipi gebu mcm Uncle Mat Gebu jgk laa...hehee.. Mas, akak tengok lauk org pantang pun lebih2 pulak rasa terliurnya laahh..hehe.. Jaga diri ya Mas, muaahhh!

    ReplyDelete
  18. mas comel...

    Berpatang elok elok ye....

    emmmmuah...di peluk cium buat baby yg sgt2 baik itu....comel tol posing........

    ReplyDelete
  19. Assalam Mas.
    Selamat berpantang dan comelnya baby awak tu,geram tgk pipi dia.

    ReplyDelete
  20. salam mas..dah besar baby adam..ya Allah comelnya dia...baru je rasanya mas postkan entry mas preggy..kini adam dah beshar..geramnya! Menu pantang mas tu syedap giler! org tk pantang pun terliur nih!

    ReplyDelete
  21. oh tidak..
    tergoda dgn biskut oat tu...
    sedapnyer....
    oh yer,
    baby itu sgt comel..
    rasa nk cubit pipi dia..
    huhuh :)

    ReplyDelete
  22. Alolololo.... comelnya diaaa!!! nak cium sikit!!!

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...