Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Loading...

Sunday, April 8, 2012

Cendawan Rangup



Assalamualaikum.
Selamat berhujung minggu semua...
Hari ni tak kemana - mana...dok rumahh jerkkk....
Lagi pun semalam dah puas jejalan, habiss carefour, giant, hero ditawafnya...
Jadi hari nie nak rehat2kan badan lak....
Meh layan dulu Cendawan Rangup menu kegemaran family Mas....
Nak membuatnya pun senang jerk...
Dan Mas menggunakan Tepung Bestari pulak...
Hmmmmm....sangat sedapppp....
Rangupppp...pedasssss....
suka sangat anak2 dan suami makan...
tapi cendawan nie dah banyak hari Mas buat..
jangan ada yang minta yerk...
tengok jerk resepinya...dan boleh mencubanya....
berbaloi - baloiiiiii...he3

Cendawan Rangup
Resepi : MasDuniaku

Bahan :
cendawan
tepung bestari
minyak secukupnya untuk menggoreng

Cara :
Basuh cendawan dan toskan. Kemudian siat - siatkan cendawan tu.
Masukkan cendawan dalam satu bekas bertutup dan taburkan Tepung Bestari  secukupnya.
Tutup tudung bekas tu dan goncang2kan biar sampai tepung menyelaputi cendawan tu...
Panaskan minyak dan goreng cendawan tadi hingga garing.....
Angkat dan toskan...
Sedia dimakannnn....



8 comments:

  1. waaa...krap krup krap krup la yer.... sedap tuhhh

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum...
    Apa khabar? lama dah tak tinggal jejak kat sini. Biasanya usha diam2 je. hehehe jgn marah yea

    ReplyDelete
  3. kat mana nak dpt tpg tuh yer mas? akak nih tak abes ronda pasaraya lg kot! kat mana nyorok mende2 pelik mmg tak dapek nk nolong.. kesian akak ko nih... terliur suda... hihihihi

    ReplyDelete
  4. terbaaikkk.. aahhh ko saja mas goda goda aku.. nyampasss

    ReplyDelete
  5. Salam kak mas!! Dtg petang2 gini lapooooo! Kat sini kompem takde tepung tuuu ehehe... Jdnyer kita tgk ajerr ya :D

    ReplyDelete
  6. Salam Mas,
    yg nie mmg sedap sesangat,aduhai Mas,smacam mengidam pulak nak makan benda ni..

    ReplyDelete
  7. Kat sini pun aku lom pernah nampak tepung nih mas..ke aku x perasan.. nih mmg sesuai digunakan di kala kemalasan melanda..main campak dan goncang jer kan..hehe

    Wahh bagus ko rajin tawaf supermarket dah sarat2 ni mas.. nanti senang ko nak beranak insyaAllah.. aku pun suka gak jenjalan masa dah memboyot tu..tapi kalau ada anak yg masih kecik mencabar sikit laa kn..hehe

    ReplyDelete
  8. wahhh sedapnya...sekali hadap leh habis nih..heheheh....kena survey la tepung bertari ni...ipoh ni bukan leh harap sgt..kekkek..harap2 ada la jual kat sini...:)

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...