Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Loading...

Saturday, July 9, 2011

Award dari Izah dan Julia




Assalamualaikum. Hmmm...dalam mood 1/2 pasrah...tak leh kluar ari ni...jadi duduk jerk kat rumah...tak pe..esok boleh kluar berpoya2...he..he..jadi sambil2 tengok You Tube sinetron Ketika Cinta Bertasbih, boleh juga menjawab tag dari Izah dan Julia ni. Kali ni kena senaraikan 7 perkara yang orang belum tahu mengenai diri kita. Hmm...banyak juga memikir tadi benda apa..rasanya mesti kau orang tak tahu tentang diri Mas masa kecik...rasanya banyak juga yang boleh dikongsi bersama...ada sesetengah tu...mak ayah Mas pun tak tahu tau...pecah lobang kalau mak ayah Mas baca....kikikikiki....jadi meh tengok....dah sedia ni nak ceritakan....

7 Perkara yang korang tak tahu tentang diri Mas :
  1. Masa Mas umur 10 tahun...masa tu dah pandai tolong mak Mas buat keje rumah....mak Mas pulak masa tu rajinn bebenar menanam pokok bunga...dalam rumah, luar rumah..banyak pokok2 bunga...salah satunya mak Mas letak atas tv...pokok keladi yg daun kecik2 tu ...pokok kecik jerk la...jadi Mas pun rajinn la menolong siram pokok2 bunga tu...jadi ngan pokok kat atas tv tu pun Mas siram......mana la terpikir tv kalau kene air akan rosak...esok2 tengok ayah beli tv baru...kata mak tv rosak..tak leh repair.....masa tu tak terpikir lagi..seronok dapat tv baru ada la...bila dah besar dah cerdik baru terpikir.....tv tu rosak sebab air tu meleleh kluar masuk dalam tv....nak minta maaf pun tak berani..diam jerk..lagi pun benda tu dah lama baru sedar salah Mas rupanya...tapi dah minta maaf dah..semua dosa2 mas kat mak ayah....agaknya  terampun la kan dosa yang tak disengajakan tu...cerita ni abang jerk yang tahu...kene gak bebel...kikikikiki
  2. Masa Mas umur 12 tahun...masa ni rajinn bebenar main kat luar...salah satunya curi2 mandi kat kolam mandi...dekat jerk kolam tu ngan rumah...pergi ngan kekawan...al kisahnya yang terjadi...masa seronok mandi2 kat kolam tu..tetiba Mas lemas...terkapai2 juga masa tu....teringat pesan mak jangan mandi kolam klu mak ayah tak bawak...jadi masa dah tenggelam timbul tu..tetiba tangan Mas dapat tarik rambut yang panjang...alhamdudillah...dapat berenjak ke tepi kolam..rupa2nya rambut kawan Mas...kene pulak marah ngan dia sebab tarik rambut dia...kawan Mas pun tak tahu Mas lemas....mujur la rambut kawan Mas tu panjang.....masa tu memang ramai orang mandi..kira penuh juga kolam tu...agaknya sebab tu kot pakcik yang jaga kolam tu tak perasan.....lepas tu terus Mas balik rumah....cerita Mas lemas ni kan...sape pun tak tahu...abang jerk yang tahu...kebetulan..rupanya abang pun pernah lemas masa kecik masa mandi sungai...he..he..
  3. Masa kecik..kebanyakkan kawan2 Mas semuanya lelaki...tak tahu la nape...dalam kem askar tu tak banyak anak2 perempuan sebaya Mas..jadi main pun lasak...mandi laut la...kikikiki......balik rumah kene rotan ngan ayah.....tak de main pondok2...adik2 pun semuanya lelaki...sepupu pun banyak lelaki juga...jadi layan la game orang lelaki...jadi kawan2 perempuan banyak kat sek...
  4. Yang ni Mas pun sama macam HaSue, berkahwin diusia muda, 20 tahun....sebenarnya Mas target nak kahwin umur 25...tapi disebabkan berjumpa kekasih hati awal...berkawan ..lepas tu abang kene tukar ke Subang....jadi mak ayah pesan..klu tak de apa2...jangan salahkan mak ayah kalau ada yang minta...jadi kene gak bertunang dan lepas tu mesti nak kahwin kan..hmm....dah jodohkan....Alhamdudillah..bahagia hingga sekarang dan hingga akhir hayat..InsyaAllah....
  5. Dulu pernah bercita2 nak kerja yang perlu pergi merata2 tempat, kiranya berpeluang merantau tempat orang...hampir2 jadi kenyataan.....he..he...kita merancang kan.....Allah yang menentukannya....dan apa yang Mas dapat sekarang...Alhamdudillah....perkara yang terbaik dalam hidup Mas...dah lama lupa impian tu...
  6. Dalam family Mas..semuanya minat memasak..adik2 lelaki Mas yang 4 orang tu pun pandai memasak...ayah emak lagi la....kenduri2 kahwin..mesti mak ayah join sekali masak...rasanya minat ni timbul masa mak buka restauren...bila semuanya dah menolong berniaga...minat tu timbul kan....
  7. Sebenarnya Mas langsung tak terpikir dulu yang dunia internet ni sangat luas.....masa abang suruh Mas belajar komputer dan buka internet ni...rasanya macam buang masa jerk...bila dah kenal dunia blogging ni....alhamdudillah...syukur sangat....makin luas pandangan tentang dunia masakan...makin ramai kenalan yang Mas dapat...terasa seolah2 dah lama sangat kenal, terasa keakraban tu...walaupun kebanyakkan Mas tak pernah berjumpa lagi...insyaAllah..nak juga berjumpa ngan semua....buat masa ni Mas baru berjumpa dengan Vivi Lim....seronok betoi bersembang2 ngan Vivi. Nanti kita jumpa lagi yerk Vivi...
Alhamdudillah.....keje dah abiss....bocor habiss rahsia masa kecik...kikikiki...itu lah diri MasDuniaku......harap2 semuanya makin mengenali Mas....moga persahabatan antara kita semua makin erat....hhmmmm..jeng...jeng...jeng...untuk nama2 dibawah tu.....sila ambik award dengan senang hati yerk...buat kerja sekali tau.....he..he..


18 comments:

  1. Thanks Mas:)
    Nanti akak buat...carik idea mengarang dulu haha..
    banyak betul smapai 7!!

    ReplyDelete
  2. ish... nakal jugak kak mas nii rupa2nyer.. hihi... baru tau mak kak mas ada restaurant =)

    ReplyDelete
  3. Hahaha.. Mas aku duk gelak ngekek baca ko sirm pokok tu . Adehhh pastu ko lemas tu lak.. Bukn kwan nk simpati tapi kena marh lak tu. Hahaha.. Adeh klako la ko neh..

    Mekasih mas sudi di tag.psss nak keje keserata donia tu nak jadi pramugari ye? Waaahh

    ReplyDelete
  4. k.mas dulu² mmg ramai kn org letak pokok idup dlm umh....yg x leh tahan tu siap akk g siram pokok tu hihihhi.yg psl akk lemas tu mesti akk main sauk je ape yg akk nmpk time tu yg penting leh slmt kn diri tol x...

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum mas...
    seronoknya ada restaurant.. masih berniaga lg yer smpi skg nie mas? wah patut ler mas nie teramat rajin sekali.. akak sgt kagum ngan kerajinan mas tu tau.. suka sgt ;)

    ReplyDelete
  6. yuhuuuu kak mas! dtg ambik awrd dgn tag sekali hihihi nanti malam2 kita buat ya :D tenkiuuuuu!!

    ReplyDelete
  7. jenuh sepetangan kakilah membaca coretan kehidupan kwn2 kita hasil dr tag mengtag ni.. sampai berair2 mata ..bukan sedih tapi pedih mata dok renung kat laptop ni..hehehe..ramai betoi buka cerita lama best dpt lah kita kenal lebih dekat lagi...

    ReplyDelete
  8. TopsyTurvyMum,

    kikikiki..ok kak....
    cari idea dulu...
    mas tunggu...

    ReplyDelete
  9. tun_telani,

    tun...tu masa kecik..sekarang baikk tau..he..he..
    sekarang dah tak berniaga tun..
    masak untuk kenduri jerk..

    ReplyDelete
  10. izahdaut,

    amboiiii...seronok gelak yerk..
    aku pun gelak juga bila teingat balik...kenangan kan...

    oppsss..yang tu biar la rahsia...he..he..

    ReplyDelete
  11. julia,

    tu la pasal julia..
    dah terlebih rajin kan..he..he..

    yang lemas tu..hmm..memang pun..tak sangka...tu yang paut yg mana ada...nasib baik tak fobia....

    ReplyDelete
  12. kak Diana @ Melley Mey,

    akak...sekarang mak mas dah tak berniaga...tak larat dah..
    masak kenduri jer kak..he..he..

    ReplyDelete
  13. ijayuji,

    maceh ika sudi ambik award dan tag...
    dah buat pun kan...

    ReplyDelete
  14. ilahjy,

    tu la pasal kak..
    mas pun tak abis2 gelak ni...
    macam2 cerita dan pengalaman kan...

    ReplyDelete
  15. dari ayu tak berapa kenal ttg kisah mas dulu2..
    now ayu dah tau..

    patutlah mas punya minat dlm dunia masakkan.. rupanya mak mas buka restoran..
    kat mana tu mas?

    ReplyDelete
  16. mas..aku baru dtg nih..jenguk blog kwn2 yg kena tag..hehe..aku nak tag jugak ramai lg tp bg chance org lain ngetag laa kan.

    aku mmg x thn gelak baca yg no 1 tuh..ada ke ko siram tv mas?kakaka...tp hikmah dia dpt tv baru laa kan..kompom lagi beso.haha..

    yg ko duk sebut abang,abang dari mula tu ko maksudkan laki ko ke mas?aku ingatkan abg kandung ko td.hihi

    ReplyDelete
  17. hehe ... seronok baca cerita mas.. noti gak dia kecik2 ye ;)

    ReplyDelete
  18. tu dia dah pecah tembelang dia...hehe akak suka baca ceter mas ni...akak pun anak askar tapi time tu dh pencen..tapi arwah abah akak memang pandai mskx2 ni.

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...