Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Loading...

Sunday, January 30, 2011

Cendawan Goreng dan Bunga



Assalamualaikum. Meh layan Cendawan Goreng yang Mas buat Jumaat lepas sebab semalam ngan ari ni masak gitu2 jer sebab banyak makan luar masa keluar jejalan.....esok baru masuk opis balik...
Ain ngan Daniel pun sekolah Isnin ngan selasa jer...rabu baru start cuti CNY....
Mas tak kemana2 CNY nanti sebab hubby keje...dok diam2 kat rumah jer la....meh tengok resepi simple cendawan goreng ni...guna tepung segera jer...janji sedappp...

Cendawan Goreng
Resepi : MasDuniaku
Bahan :
  • cendawan tiram
  • telur
  • tepung goreng Seri Aji
  • minyak untuk menggoreng
Cara memasak :
  1. Bersihkan cendawan tiram dan toskan biar kering. Kemudian carik2kan.
  2. Gaul sebati dengan telur dan salutkan dengan tepung goreng seri aji ( tak payah letak garam dan serbuk cili sebab dalam tepung dah ada ) dan terus goreng hingga cendawan garing, angkat dan toskan.
  3. Sedap dimakan panas2.... 

Tahniah untuk Kak Yatie sempena blog Kak Yatie yang dah mencecah 1000 follower. Mas gantung bunga pemberian Kak Yatie yang cantik ni buat penyeri blog Mas. Moga blog Sinar kehidupanku akan sentiasa bersinar2 seiring dengan namanya.....


23 comments:

  1. masss...akak nak jugakk... tgh sejuk lapo nehhh... nih klu sepinggan tk cukop mas! dua pinggan wokey!! kekeke

    ReplyDelete
  2. kak hana....dah abiss la kak.....
    memang sepinggan tak cukup kak kalau sejuk2 macam ni.....
    mas kat subang pun sejuk tau...hujan dari pagi tadi lagi....he..he..

    ReplyDelete
  3. Cendawan tu makan dengan kuah kicap sedap kan . Wah dapat bunga gak, cantikla. By the way dah ramai mencuba Marble Cheese Cake tu, mesti sedap kan. Akak tak pernah buat tapi bila tengok Mas buat rasa teringin lak

    ReplyDelete
  4. salam kak Mas,
    aku paling suka nih dengan jamur/cendawan goreng tepung.. colek di saus sambal... sedap

    ReplyDelete
  5. mas,kalo dah habis nak makan apa kat sini nih?..takpe2 gi buat kopi o..gigi ku tgh sakit nih..tak leh byk cekadak kan?..huhu

    ReplyDelete
  6. cicah ngan sos sedap oo....
    ranguppp.....

    ReplyDelete
  7. Gegegeg... Sejuk.... Sedap dpt mkn panas2 ni.. Huii makcik yg ni anak2 ko mkn tak? Ke kena paksa jugak. Hahaha/... Kerja memaksa je la kite ye. Ekeke.. Mkcik cendahwan kah cendawan.. Ko bior betuii ada 'h'.. Kahkahkah

    ReplyDelete
  8. wah dah abis ke mas..baru nk minta sepiring...sedapnya tak pernah buat lagi ni. p/s: nanti check email yer mas..:)

    ReplyDelete
  9. rase nyesal lak pandang je cendawan tiram tuh kat tesco semalam. dhla gomok2 cendawan tuh...kak mas ni telah menggodaku...arrrggghhhhh...mane nk cari cendawan tiram nih????kulat sisir adela...huah

    ReplyDelete
  10. Salam Mas,
    Kalau baru goreng cendawan ni, mmng sedapkan...ranggup jek..
    = Tq sudi terima bunga pemberian akak ni...Mas juga sebahagian pendorong dan penguat semangat sepanjang akak berblogging...

    ReplyDelete
  11. Kak Aidah,
    betul tu sedapp cicah ngan kuah kicap...tapi ngann anak2 mas ni..tak sempat nak mencicah kak...
    ciss kek tu memang sedapp kak...ramai yang dah tyry, mas jer yang terlepas keretapi...he..he..

    ReplyDelete
  12. Deetha,
    sedapp kan detha cendawan goreng...cicah ngan sos cili pun sedappp juga...he..he..

    ReplyDelete
  13. Mr mama,
    betul3...cicah ngan sos memang sedappp...he..he..
    tapi ngan anak2 mas ni..tak sempat2 nak mencicah...

    ReplyDelete
  14. Mr mama,
    betul3...cicah ngan sos memang sedappp...he..he..
    tapi ngan anak2 mas ni..tak sempat2 nak mencicah...

    ReplyDelete
  15. Izah,
    makcik..memang sejuk gila ari ni.....
    yang ni aku tak payah paksa...memang peberet bebudak tu....aku lak berebut2 makan ngan dia orang.....
    oiittt makcik..aku baru perasan la....wakakaka.....hentam saja la makcik....jangan sawan dah....

    ReplyDelete
  16. Kak Anymz,
    aloooloo...akak sakit gigi ke...
    kena makan bubur tu dan makan ubat tau......
    harap gigi akak cepat2 sembuh yer..seksa tu sakit gigi....

    ReplyDelete
  17. Kak Nieza,
    dah piniss la kak...
    try la buat kak...sedapp tau....
    emel akak mas dah baca dan dah balas...he..he...

    ReplyDelete
  18. Mimiey,
    haaa..tu la...sombong lagi ngan cendawan tu...wakakaka...kulat sisir tu wat masak lemak sedapp la mimiey....

    ReplyDelete
  19. Kak Yatie,
    tu la kak...cendawan goreng ni kalau kat rumah mas..tak sempat sejuk...he..he...
    maceh atas bunga yang cantik tu...mas suka...sama2 la kita menyokong satu sama lain yer kak...

    ReplyDelete
  20. psst...ayu baru tau blog kak yatie dah 1,000 follower

    thanks habaq..ayu nak pi ambil tanpa malu2..hehehhehe

    ReplyDelete
  21. Mas,

    Anie tak minat mkn cendawan arh, mintak tepung goreng ajer boleh tak hehehez :D

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum..
    Mas sian kat tepung tu ye. Terpaksa menjatuhkan diri demi untuk bergambo bersama cendawan tu.

    ReplyDelete
  23. assalamaualaikum..alamak melepas la lagi :))) rasenyer dah lalu dapor ni td..agaknya ni kes terlajak ke tmpat lain la ni..suker cendawan goreng gini tp bila anak2 x leh mkn, mak setakat tgk jer la..x patut2..ptg sok blh beli kat gerai tepi simpang ni..lepas kempunan :))))

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...