Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Tuesday, October 26, 2010

Sosej Puff



Nampak Kak Yani buat ari tu terus teringin nak mencuba. Selalunya Mas beli jer sardin puff atau tuna puff kat kedai roti. Tak nampak lak Sosej Puff. Kali ni Mas buat sendiri. Lagi pun kulit puff pastri ni ada dijual, jadi tak payah buat kulit puff tu, senang kan. Kali ni Mas nak letak sosej macam  Kak Yani buat tu, lain kali letak inti lain pulak. Sedap tau Sosej Puff ni. 

Sosej Puff
Sumber : Kak Yani 

Bahan :
  • kulit puff pastri
  • sosej
  • telur

Cara membuatnya :
  1. Panaskan oven pada suhu 180c.
  2. Keluarkan kulit puff dari peti sejuk. Biar sekejap hingga lembut.
  3. Ambik sekeping kulit puff pastri dan letakkan sebatang sosej ditengah2 dan potong menyerong dikiri dan kanan . Boleh tengok disini yer untuk cara2 membuatnya.
  4. Kemudian angkat dan susun kulit yang dipotong tu diatas sosej berselang seli hingga habis. 
  5. Sapukan telur diatasnya dan bakar selama 25 minit atau hingga puff tu keperangan. 

8 comments:

  1. uiii buat brekfes ni seketol dah kenyang kan...tapi makcik mesti tak cukup seketol kan..kan..kan..hahaha

    ReplyDelete
  2. mas....sedapnyer puff, kalau k'ida nak buat gamaknyer kena la wat kulit puff sendiri dulu...alahai malasnya...mintak satu ketul la mas

    ReplyDelete
  3. mas....sedapnyer puff, kalau k'ida nak buat gamaknyer kena la wat kulit puff sendiri dulu...alahai malasnya...mintak satu ketul la mas

    ReplyDelete
  4. salam kak mas,
    Nice idea tuh! comel jugak dibalut2 cenggini. ;)

    ReplyDelete
  5. Besnya buat puff sosej sendiri!!! Mintakkkk ;)

    ReplyDelete
  6. salam mas...uhhh canteek puff tu...klu ada pastri mmg senang nk wat eyh...kat tmpat sy ni x de jual la plak...:)

    ReplyDelete
  7. mas!!! poskan ke akak pastry puff tu 1/2 doz!! hhuhu... bila la akak boleh buat benda2 gini :(

    ReplyDelete
  8. Izah
    ha..ha..makcik ni teror betol la,tahu jer mas ni kuat makan...he ..he..

    Kak Ida
    kak ida kan rajinnn...try la buat yer...sedapp tau..

    Indah
    tu la indah, comei jer tengok kt dapur kak yani tu...tu yang teringin...

    Love
    memang best love...sedap tau...nak ke..he..he..

    Del
    tu la senang ada yg segera ni, senang kerja kan del.

    Kak Nor
    kak nor...esok sampai, mas guna pos lajuuu...

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...