Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Thursday, October 7, 2010

Puding Roti Sos Kastard




Assalamualaikum.
Lepas juga kempunan Puding Roti Sos Kastard, mula - mula Izah buatlepas tu Kak Hana lak yang buat...jadi lepas buat Bingka Roti kat Daniel ari tu, Mas buat Puding Roti Sos Kastad lak...memang sedap Puding Roti Sos Kastad ni...letak pulak sos kastad...bertambah2 la kesedapannya.....untuk resepi Mas guna resepi Kak Hana sebab resepi Izah guna madu, habis lak madu kat rumah...lain kali nk guna resepi Izah lakk...tunggu...


Puding Roti Sos Kastard
Resepi :  maya zakry@myresepi.com Dan Juga  F&N@myResepi.com

Copy : Kak Hana , Izah

Bahan  :
8 keping Roti
* 500 ml Susu segar
* 4 sudu besar Gula halus
* 2 sudu besar Butter - cairkan
* 2 biji Telur
* 1 sudu teh Esen vanilla
* 1 sudu besar Tepung Jagung
* 1 sudu kecil serbuk cinnamon - Mas tak letakk
2 sudu besar Kismis

Cara membuatnya :
Koyakkan roti dan susun dalam loyang yang telah digris dengan sedikit butter.
Gaul rata bahan-bahan bertanda * dan tuang ke atas roti tadi.
Biarkan sebentar dalam 20 - 30 min agar roti terendam sepenuhnya.
Taburkan kismis diatas adunan.
Bakar pada suhu 180 C selama 30 minit atau sehingga masak.



Untuk Sos Kastad :
1 tin susu cair
2 sudu besar tepungkastad - hana letak 11/2 sudu besar  je..
2 sudu besar gula

Untuk membuat kuah sos kastad :
 Campurkan semua bahan ke dalam periuk dan kacau hingga agak pekat dengan api perlahan.
Tuang ke atas puding roti tadi.



Tempahan dibuka untuk sekitar Shah Alam dan kaw2 sewaktu dengannya....boleh email Mas di Mashitah80@gmail.com atau pm jerk kat FB....



7 comments:

  1. Salam Mas,

    akak love dessert. rasa mcm nak buat je..

    ReplyDelete
  2. kak mas ni memang tau,suka menggoda mie dgn makanan yg sedap2 kt umah ni!!!! xtahan godaan tul!!!

    ReplyDelete
  3. izah
    apasal kau main testing2 kat sini....main jauh2...he..he..

    Kak Yan
    kalau ada roti kat dapur tu baik akak buat...sedap tau...

    Kasih
    dah sarapan ke blum kasih, meh mengdessert kat sini...

    Alinac
    selamat mencuba....buat banyak2..sedap tau...

    mimiey
    muahaahaa....suka2...budak kecik dah tergodaa.....

    ReplyDelete
  4. huwaaaa..sedapnyerrr..masih terasa-rasa kesedapannya di lidahku ini! cewwaahhh hihihi

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...