Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Wednesday, September 1, 2010

Popia Goreng



Popia ni memang selalu Mas buat, senang dan sedap....cicah jer ngan sos cili , memang sedap. Suami Mas yang tak suka tauge pun boleh makan tauge dalam popia ni. Kalau rasa terbuat lebih boleh simpan dalam peti ais dan boleh digoreng kemudian, tapi letak dalam bekas bertutup tau . Popia ni Mas ngan suami jer yang makan, Ain ngan Daniel susah sikit sebab tengok sayur kat dalam tu....susah betul budak2 ni kan nak makan sayur...

Popia Goreng
Bahan :
  • kulit popia
  • telur - untuk balut kulit popia tu
  • untuk inti : tauge + carrot yang dihiris pangang dicelur sikit dan toskan
  • udang basah - potong 3 jer - celur dan toskan
  • serbuk lada putih dan garam secukup rasa
Cara membuatnya :
  1. Satukan tauge, carrot dan udang yang telah dicelur tadi dan sebatikan dengan garam dan serbuk lada putih secukup rasa.
  2. Isikan kedalam kulit popia dan balut, gamkan dengan telur dan siap untuk digoreng hingga keperangan.
  3. Sedap dicicah ngan sos sili.

3 comments:

  1. salam mas...ni mkn 3 ketul sure kenyang ni :p~ pantng tgk apa aje bln pose ni - sumenyr sedap cuma nk bt je x larat...last2 beli je kat bazaar..:)))

    ReplyDelete
  2. memang compom kenyang del...ha..ha..tu yang paling senang..tunjuk jer..siappp...

    ReplyDelete
  3. mas...nti antor popia tu 5 bjik ye..leh wak brbuka sat lgi..sos lebih ye..hehe..slmat brbuka utk mas sklrga..

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...