Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Loading...

Monday, September 27, 2010

Pedal Masak Kunyit



Assalamualaikum......apa khabar semua...rindu kat semua....Pedal Masak Kunyit ni Mas masak hari rabu lepas,  jadi dah abis tau, buat cuci mata jer ni...he..he...kalau pedal ayam Mas suka masak kunyit, memang sedap, boleh juga ditukar dengan hati ayam, ikut selera masing2, Mas memang tak makan hati ayam, tapi kalau pedal ayam, Mas memang suka....untuk bebudak yang tak sunat lagi, tak digalakkan makan pedal ayam tau,he..he....betul tak....

Pedal Masak Kunyit
Bahan :
  • pedal ayam - cuci bersih dan rebus supaya lembut
  • bawang besar - hiris
  • cili merah - hiris
  • kacang buncis - potong2
  • daun sup
  • kentang - belah 6 dan goreng empuk
  • garam secukup rasa
  • sedikit serbuk kunyit
  • sedikit kiub ikan bilis
Cara memasak :
 - Tumis bawang besar dan cili merah hingga wangi dan masukkan pedal yang direbus dan kacang buncis, kacau rata dan masukkan sedikit air dan biarkan mendidih, masukkan kentang yang telah digoreng , serbuk kunyit, garam secukup rasa, daun sup dan kiub ikan bilis, kacau rata dan masak seketika dan boleh diangkat.



6 comments:

  1. akak suker pedalll..tp sejak duk sini tk penah lag order pedal. hati adelah! mintak sket mas.. akak tgh nk masak ati ayam nih.. laling akak xde so bleh la masak ati ayam.. hihihi

    ReplyDelete
  2. hati masak pe tu kak....ala cian akak che hamzah tak de....bila laling akak balik...knpe tak de pedal ayam kat jepun...gi mana pedal ayam tu ha...tengah memikir ni...

    ReplyDelete
  3. mas...kome pun suke pedal..wat goreng cam ni..bestt tapi campur ngan hati ayam sikit la baru best.....tapi smaa la kak hana, hubby tak makan menda dalam2 nih..yeke budak tak sunat tak leh makan pedal..hahhaaa

    ReplyDelete
  4. orang yang cakap izah, mas tolong sampaikan jer...ha..ha..pedal kan liat2 sikit...
    mas tak boleh makan hati ayam, lembut sangat, kalau pedal mas memang suka, sedap kan izah...suami mas makan benda2 macam ni...

    ReplyDelete
  5. salam mas...lama tul x bertnya kabar kawan sorang ni...tp saat terpandang pedal ayam ni, sy x nak lepas peluang..kang klu lambat habis...suker sgt pedal goreng kunyit mcm ni :p~

    ReplyDelete
  6. laaaa...dah abis rupanyer br nak mengecek :)))

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...