Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Loading...

Monday, July 26, 2010

Sirap Laici Limau




Assalamualaikum. 
Tengahari panas2 ni memang nyaman tekak bila minum Sirap Laici Limau ni....ada 2 gelas jer tau sebab kat rumah ni tinggal 2 orang je...minum sambil makan nasi memang sedap...sambil2 tu tengok tv, memang asyik...

Sirap Laici Limau
Resepi : MasDuniaku

Bahan :
laici tin - yang ada buah
air gula - secukup rasa
 limau nipis - ikut nak masam atau kurang masam
sedikit pati sirap
ais

Cara membuatnya :
Masukkan air laici dan buah laici dalam gelas, satukan air gula, air limau nipis dan pati sirap, tuang kedalam air laici dan buah laici tadi, kacau dan rasa, tambah limau atau air gula jika perlu, tambah ais, sedia diminum...


3 comments:

  1. salam kak mas,
    saya pun suka sirap camni.Teringat pulak air teh bubuh laici kegemaran adik bongsu saya. Memang minuman bubuh laici memang sedap! :)

    ReplyDelete
  2. betul tu indah..sedap dan nyaman air laici bila diminum...segarnya.,..

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...