Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Monday, July 26, 2010

Potato Salad



Pagi ni sarapan ala2 barat ...subuh2 dah rebus kentang untuk buat Patato Salad ni, hm....memang sedap...dimakan dengan sosej, roti dan telur. Memang kenyang...cukup bekalan sampai tengahari, resepi Potato Salad ni Mas ambik dari dapur Kak Hana, tima kasih kak...mas belah 2 jer kentang tu,rasanya lebih sedap kalau belah4, tak pe, rasanya esok2 buat lagi...he..he..


Potato Salad
Copy : Kak Hana


Bahan - bahan :
  • 5 - 6 biji kentang - nak cepat belah 2 atau 4
  • 2 sudu besar butter
  • 1/2 sudu kecil serbuk lada hitam
  • mayonis
  • garam
  • dry parsley - optional - mas tak letak  
Cara - cara :
  1. Rebus kentang sehingga empuk. Toskan airnya.. Biarkan kentang dlm periuk.
  2. Masukkan butter, garam, blackpepper dan juga mayonis. Tutup periuk dan goncang2kan agar bhn2 tadi sebati.
  3. Letak di atas pinggan dan taburkan dry parsley.
  4. Enak dimakan panas2.
  5. Jika inginkan cheese, lenyek kentang separa mashed, masukkan kedalam bekas dan letak cheese dan bakar.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...