Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Friday, July 9, 2010

KOEW TIAW HAILAM



Malam tadi Mas buat Koew Tiaw Hailam, nak menghabiskan stok koew tiaw yang tinggal sejemput tu, mas goreng ikut cara mas...resepi kicap tu boleh tengok kat koew tiaw goreng ye...

Bahan :
  • koew tiaw
  • udang
  • ayam - dipotong2
  • sawi ,kobis - cuci bersih, potong2
  • 1 sudu besar pes sambal - kalau tak de letak bawang putih dan cili kering yang ditumbuk halus
  • 1 biji telur
  • kicap campur secukup rasa 
Cara memasak :

- Rebus ayam hingga masak. Tumis pes sambal, masukkan koew tiaw dan kicap campur, kacau rata, masukkan sawi dan kobis, kacau lagi, masukkan ayam yang direbus tadi bersama2 stok ayam dan udang, biarkan mendidih dan udang kemerahan, masukkan telur dan kacau, tutup api dan tuang kedalam pinggan. Sedap dimakan panas2...



8 comments:

  1. Salam kak mas,
    Sungguh menawan. saya suka mee yang berkuah gini. Sedapnya...! kak, nak tumpang sesudu jer....bole kan,kan?

    ReplyDelete
  2. salam mas...
    nih yang akak suker nih! bak sepinggan! dua pinggan pong xpe! kuah lebey er! hihihi

    ReplyDelete
  3. indah
    cukup ke sesudu je..kak mas kasi sepinggan besar ni...ok tak..

    kak hana
    ni mesti baru bangun tido lapar ni...mas kasi 2 pinggan kuah lebih tau...cepat buka pintu kak..panass ni..

    ReplyDelete
  4. mas, sedapnyerrrr.....nampak cam char koew tiaw la.. menggoda betul.. bak 2 pinggan hantar oklen...hehehe...

    ReplyDelete
  5. rasanya lebih kurang kot char koew tiaw ngan koew tiaw hailam..dua2 ada kuah kan...he..he,,tak kisdah la, janji sodap...

    ReplyDelete
  6. salam mas..ada lagi kek batik tu sbb baru buat...jom lahhh rasa.. apa kurang nye kue teow ni pebrate kami sekeluarga niii selalu beli kat keramat paling sedap..tapi tak pernah luper masa dok P>D port dson..paling sedap kat pantai bt 4 ,.,tapi mas punye ni tentu kalah depa punya tak?/ hehehe..

    ReplyDelete
  7. alamak..mas kaalau masak goreng2 cenggini memang lawo je menjadi...memang terror

    ReplyDelete
  8. kak ilah
    rezeki mas tu...jap lagi mas tunggu depan pintu...he..he..kalau kat shah alam aiman char koew tiaw sedap kak. tapi tak puas makan la sepinggan, malu pulak nak bertambah..kalau masak sendiri letak ikut suka...kalau guna kicap campur tu insyaAllah sedap macam yang dibeli..akak puji2 ni mas kena hantar kat akak sepinggan ni...jap nak gi goreng...

    izah
    pepagi dah kembang idung ni...mesti izah nak sarapan k.tiaw ni..mas gi goreng sekali untuk izah ..jap lagi bukak pintu tau...

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...