Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Loading...

Tuesday, July 27, 2010

Bubur Kacang Durian



Mas beli durian kat Giant. yang dah kopek siap2, senang kan..3 bungkus RM10...untuk buat bubur...2 peket  buat bubur durian dan 1 peket buat bubur kacang durian, ari tu tengok kat rumah Kak Hana , terliur dibuatnya, kalau nak makan macam tu rasanya kurang sikit...memang sedap makan bubur kacang durian ni dengan roti...habis juga 1 bungkus kecil roti gardeniar tu...ha..ha..

Bubur Kacang Durian
Resepi : MasDuniaku

Bahan :
  • 2 cawan inti kuih kasturi
  • 1 kotak santan kotak
  • 3 cawan air
  • 7 ulas isi durian
  • 1 helai daun pandan-  disimpul
  • sedikit  garam - untuk imbangkan rasa
  • Gula pasir secukup rasa

Cara Memasak :
  1. Masukkan 2 cawan inti Kuih Kasturi, air, daun pandan dan isi durian, kacau rata dan biar mendidih dengan api perlahan.
  2. Tuang santan dan kacau rata dan masak lagi dengan api sederhana sambil dikacau sekali sekala. Rasa dan jika kurang manis dan masin, tambah gula pasir dan garam secukup rasa sebab inti kuih kasturi tu dah ada gula dan garam. Masak sekejap dan matikan api.
  3. Boleh dihidangkan bersama roti atau biskut cream cracker ......



6 comments:

  1. bubur doyan satu...ada lebey leh wat eskrim plak...hehe

    ReplyDelete
  2. Salam kak mas,
    Yum yum. Aritu nak capai dah durian 3 pkt RM10, my hubby cakap nanti kita beli durian sebiji. dok nunggu jugak ni. haha. sedapnya wat bubur kacang boh durian.

    ReplyDelete
  3. shima
    tak sempat buat aiskrim rasanya..dah tinggal sikit jer ni...

    indah
    senang beli yang peket, dah tahu isi elok..memang sedap buat bubur kacang doyan..indah..lain kali bila nampak doyan tu sambar terus...ha..ha..

    ReplyDelete
  4. sedapnye tgk bubur durian akak,
    nyum3 =)

    teringat hari tu,
    bayar RM15,
    makan sebanyak mungkin durian,
    huhu=)

    ReplyDelete
  5. wah! berbalas2 ngn sis-hana ek...
    bila la ada klpgan nk wt bubur neh...
    sedap kalo minum petang kn?
    tapi bla masa nk wt minum petang kalo tetiap petang dok hadap keje menimbun neh....adui....

    ReplyDelete
  6. zaid
    ni mesti suka doyan ni....ha..ha..berbaloi2 tu bayar RM15 boleh makan puas2...berapa biji zaid belasah...

    eliya
    ha..ha....sapa yang tahan daulat tengok bubur doyan kak hana tu..memang kena makan bubur petang2..makan bubur dulu lepas tu sambung keje balik...

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...