Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Friday, June 4, 2010

BLACK BEAUTY CHOKOLATE CAKE



Assalamualaikum. Akhirnya....sampai juga Black Beuty Chokolate Cake ni kat rumah Mas, memang sedap, rasa sepotong nak sepotong lagi. Kek ni datang dari rumah Izah, tima kasih ye Izah, walaupun mas tak letak coklat emulco, mas ganti ngan  coklat masakan,sebab tu warnanya tak gelap,he..he.. tetap sedap....

Ingredients ( A ) :
  • 2 cups  flour
  • 3/4 cups cocoa powder
  • 2 teaspoons bicarbonate soda
  • 2 teaspoons baking powder
Ingredients ( B ) :
  • 2 cups custer sugar
  • 1 cup evaporated milk ( i used fresh milk )
  • 1 cup cooking oil or melted butter
  • 1 cup lukewarm water
  • 1 tablespoon chocolate emulco
  • 3 eggs
Method :
  1. Sift together all ingredients in A. Set aside.
  2. Mix well all ingredients in B.
  3. Pour ingredients B into A and mix well
  4. Bake in a preheated oven at 180 c for 50 minutes to 1 hour. Oven temperature and time of baking may differ.

7 comments:

  1. salam mas..
    nampak sedapnya kek mu itew..
    jap lagi kak as nak kelantang kelentung...nak buat arini jugak..anak2 suke nih..

    ReplyDelete
  2. mas..sedapkan..kalau esok hari nya lagi rasa sedap..bagi makmertua pun kira ok lah sebab sedap tuu

    ReplyDelete
  3. kak as
    dah dengar bunyi kelantang kelentung dah ni...jap lagi bau la kek ni..he..he..

    izah
    betul tu, memang sedap, masa bakar, satu rumah bau kek tu, anak2 mas tak sabar2 nak makan sebab bau kek tu memang harum...

    ReplyDelete
  4. salam kak mas,
    wah... masuk rumah kak mas, dah semerbak bau kek coklat. saya suka...!

    ReplyDelete
  5. Indah
    he..he..memang semerbak baunya...tapi dah abis la...

    ReplyDelete
  6. best nyer kek coklat.. Izan pernah 2 kali je bake cake.. lepas tu barang2 terus jadi perhiasan.. ngeri tengok meter letrik jalan bila bakar kuih dlm microwave ha ha

    ReplyDelete
  7. kalau macam tu izan bakar dalam oven, he..he..mas pun takut bakar kek dalam microwave..macam tak yakin je..

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...