Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Friday, June 4, 2010

Air Tembikai Blended



Assalamualaikum. Dalam cuaca panas ni jom kita minum Air Tembikai Blanded, sejuknya tekak....family Mas kalau ada buah tembikai mesti buat ais tembikai blended, sedap tau,  tak sedar dah habis segelas .

Air Tembikai Blended
Resepi : MasDuniaku
Bahan :
  • tembikai
  • susu pekat manis
  • susu segar
  • ais
  • sedikit air masak sejuk
Cara membuatnya :
  • Satukan semua bahan diatas kecuali air masak sejuk dan kisar hingga halus. Tuang ke dalam gelas dan boleh tambah air masak sejuk jika air tembikai kelihatan agak pekat dan sedia diminum.



4 comments:

  1. kalau sya, lebih suka cincang2 halus tembikai tu.

    ReplyDelete
  2. salam kak mas,
    kita telan air liur jer nengok ais. baru baik batuk ni. kalu makan tembikai agaknya batuk balik tak? huwa.. nak rasa..

    ReplyDelete
  3. saje nak kelainan sikit, sedap tau nisya...

    ReplyDelete
  4. tak tahu plak indah,kalau teringin, susah juga nak tahan2 ye tak...k.mas hentam je..

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...