Recent Posts

Cari jerk apa2 kat sini

Thursday, May 6, 2010

Limpa Goreng Bersos


Assalamualaikum. Apa khabar hari ni. Sekejap je dah hari khamis kan. Cepat betul masa berlalu. Limpa ni baru lepas masak tau. Panas lagi. Cara memasak pun simple je...

Limpa Goreng Bersos
Bahan - bahan :
  • limpa direbus 1/2 jam dengan api sederhana
  • 1 biji bawang besar dipotong bulat
  • 2 biji cili merah dipotong serong
  • 1 pokok daun bawang 
  • 1 sudu lada hitam ditumbuk
  • 1 sudu sos cili
  • 1 sudu sos tiram
    Cara - cara :
    1. Limpa ditos dan dipotong nipis2, gaul dengan lada sulah, sedikit garam, serbuk kunyit dan sedikit tepung gandum. Goreng hingga agak garing. Ketepikan.
    2. Tumis bawang, cili merah, sos tiram, sos cili. Masukkan limpa, lada hitam dan daun bawang. Gaul rata. Sedia dihidangkan.

    4 comments:

    1. ASSALAMUALAIKUM MAS..senang je ek buat goreng limpa ni.tapi tak pernah seumur idup nak buat lagi,mcm seram skit tengok limpa tu..tapi suke makan..mm pro la mas masak..meh dtg umah amik award

      ReplyDelete
    2. salam mas...msk apa hri ni..kita pun cma buat nsi grng je..hihi..

      ReplyDelete
    3. rajin btui la kak mas masak..kagumsssss

      ReplyDelete
    4. Izah
      nnti mas ambik tau, anak2 ngan suami suka, kena la belajar,klu dah selalu tengok dah tak kisah dah, masa mula2 seram juga tengok, he..he

      Maz
      tu la, msk paru ngan meroti je,nasi goreng pun sedap juga kan..

      Ina
      dah jadi mak ngan isteri ni baru rajin, klu dulu mesti kita nak mkn masakan ibu kan...

      ReplyDelete

    Terima Kasih Sudi Komen dan Tinggalkan Jejak Anda.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...